
שאלות שאתם שואלים
רבים מההורים שמגיעים אליי שואלים שאלות חשובות:
האם הילד באמת צריך חיזוק? מה ההבדל בין שיעור פרטי לסדנה קבוצתית? איך תהליך הלמידה משתלב עם הבית וההורים?
כאן ריכזתי תשובות פשוטות, בגובה העיניים - שיעזרו לכם להבין איך זה עובד, למה זה עובד, ואיפה הילד שלכם נכנס לתמונה.
- 01
לכולם מגיעה הזכות ללמוד בצורה מותאמת. במידה וההורה מרגיש שלילד חסרים כלים של מיומנויות למידה, פער לימודי, או איזושהי התנגדות לשיתוף פעולה, ככל הנראה הוראה מותאמת תעזור.
- 02
במרכז פעמונים של הצלחה המטרה היא גם להצליח בלימודים על פי תוכנית הלימודים של משרד החינוך וגם להשתמש במיומנויות למידה. במידה וקיים פער גדול (של יותר משנה) כדאי ללמוד בשיעורים פרטיים על מנת להשלים את הפערים הלימודיים. במידה וקיימים פערים לימודיים קטנים (עדנ שנה) מומלץ ללמוד בקבוצת לימוד קטנה ולחזק מיומנויות ואסטרטגיות למידה. את ההחלטה באיזה מסלול ללמודה מקבלים במשותף לאחר שיחת היכרות/ מפגש מיפוי והערכה.
- 03
במרכז הלמידה מכוונים את הילדים לקבל כלים להצלחה בכל תחום אותו יבחרו ללמוד. אנו לומדים בשיטת ״ארבעת השלבים״ , אשר פותחה על ידי אודליה עוזרי וכוללת את השלבים הבאים:
רצון של הילד.ה
למידה (מהמאסטר)
התנסות (ליד המאסטר)
תרגול (לבד)
הלמידה ספיראלית וכוללת מיומנויות למידה בשילוב חוויה ומשחק.
- 04
לפחות 3 חודשים. במרכז הלמידה ״פעמונים של הצלחה״ הלמידה היא תהליכית. התוצאה תלויה בשיתוף פעולה של הילד ושל ההורים. במידה ולאחר כ-3 חודשים לא נראה שיפור משמעותי שנוגע במטרות שהוגדרו מראש, אחד מצוות פעמונים של הצלחה ידאג ליצור קשר על מנת לחשב מסלול מחדש.
- 05
רצוי שלא לעזור. חשוב לזכור שהמטרה היא שהילד יגיע לשלב של הצלחה (שלו). ועל פי שיטת ״ארבעת השלבים להצלחה״ שלב ארבע הוא תרגול לבד. במידה והילד חווה קושי בשלב התרגול מומלץ לעודד אותו, אך לאפשר לו להתמודד עם אתגרים. טעיות הן חלק מהדרך.
- 06
כן, בהחלט. תוכניות הלימודים מותאמת לתוכנית משרד החינוך, בתוספת תכנים נוספים הקשורים בערכים, אקטואליה, מועדים, ניהול זמן ועוד.
- 07
צוות ״פעמונים של צלחה״ מיומן ומנוסה. כל המורות בעלות ניסיון מעל 10 שנים במערכת החינוך ותעודות של חינוך מיוחד, הוראה מתקנת ועוד. חשוב לנו מעל הל מתן יחס אישי. ולכן כל ילד זוכה ליחס אישי והתאמות הנדרשות בהתאם לצורך.
- 08
חוגי הלימוד מתקיימים על פי שכבות גיל.
- 09
כן. ההורים שותפים מלאים לתהליך. אנו מאמינות שעל מנת להוביל את הילד להצלחה נדרשת התמדה וכאן ההורים נכנסים לתמונה בהדרכת צוות המורות.
- 10
שאלה מצויינת! הדבר החשוב ביותר הוא עידוד והעצמה של היכולות הקיימות. מעבר לכך חשוב:
לאפשר לילד תנאים בסיסיים ללמידה: שעות שינה (8-10).
2. תזונה לפני המפגש (הילד לא אמור להיות רעב במהלך השיעור)
3. מצב רגשי מאוזן (במידה וקיים קושי רגשי מכל סיבה שהי מומלץ לעדכן בטרם המפגש וניתן לקבל הכוונה להתמודדות)
- 11
שיעורים פרטיים נקבעים בין 1-2 פעמים בשבוע. משך השיעור 45 דקות.
חוגים מתקיימים אחת לשבוע. משך המפגש 45 דקות.
